Aankomst in Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Mirjam Schouten - WaarBenJij.nu Aankomst in Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Mirjam Schouten - WaarBenJij.nu

Aankomst in Delhi

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

12 November 2012 | India, New Delhi

Namasteeeeeee!!!

We have arrived!
Na een vlucht van 7 uur stapten we uit in heiig Delhi. Het vliegveld was onherkenbaar in vergelijking met 8 jaar geleden. Gewone toiletten en zelfs wcpapier. Wat een luxe!

De rit naar het hotel was een ware dodemansrit; geen richting aangeven, zonder verlichting, honden op de weg, zo'n 2 cm tussen auto's tijdens inhalen, over de strepen rijden ipv er tussen, etc. etc. Je snapt niet dat mensen heelhuids door het verkeer komen! 8 jaar geleden had ik m'n rijbewijs nog niet en op de een of andere manier zit je dan toch rustiger in de auto hahahaha!

Het hotel is prima, warm water! geen insecten in bed en wifi! We hebben wel 18 knoppen om de paar lampen, fan en airco te bedienen. Wat uiteraard leidt tot een ware lichtshow omdat je nooit onhoudt welk knopje voor welk apparaat is. Hilariteit alom!

Vanochtend zijn we het Indiase leven ingestapt. En echt waar, ik vind het heerlijk!!! Zo in shock als ik 8 jaar geleden was, zo super voel ik me nu. Wat een wereld! De geuren, geluiden, de mensen, het eten; allemaal even geweldig. Het is moeilijk te beschrijven wat er op je afkomt. Een overweldigende ervaring voor alle zintuigen!

Wel mooi hoe je geheugen werkt en hoe sterk geuren associeren met herinneringen. Er komen dingen terug van 8 jaar geleden die ik 'vergeten' was. Ik weet weer precies hoe het werkt, klinkt, ruikt en voelt. Toch apart, na 8 jaar afwezigheid..

Vandaag staat in het kader van relaxen. De temperatuur is uitstekend, zo'n 25 graden. We drinken wat chai langs de kant van de weg en bereiden ons voor op de reis van vannacht. Om 2 uur gaat de wekker.........en om half 6 stijgen we op richting Udaipur. Daar worden we opgehaald om vervolgens in 2 uur tijd met de auto richting jungle (Bera) te gaan.

De volgende keer dat ik achter een pc kruip, kan ik jullie hopelijk vertellen dat ik luipaards gespot heb! :))

Een warme knuffel vanuit het prachtige India!

En een dikke kus voor m'n lief.. X

Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 33022

Voorgaande reizen:

25 September 2017 - 25 Oktober 2017

Volunteering at Dharamsala Animal Rescue

31 Januari 2015 - 20 Februari 2015

Zuid India

10 November 2012 - 25 November 2012

Incredible India...!

Landen bezocht: