De taxi chauffeur en het leger - Reisverslag uit New Delhi, India van Mirjam Schouten - WaarBenJij.nu De taxi chauffeur en het leger - Reisverslag uit New Delhi, India van Mirjam Schouten - WaarBenJij.nu

De taxi chauffeur en het leger

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

14 November 2012 | India, New Delhi

Na een heerlijke 1e dag in Delhi zijn we midden in de nacht vertrokken richting het vliegveld. De rit er naar toe kreeg een nare wending doordat de chauffeur bij aankomst op het vliegveld beweerde dat we niet betaald hadden. Wij hadden in het hotel betaald maar de hotel manager had het geld kennelijk in z'n eigen zak gestoken.

De taxidriver werd woest, haalde iemand van het taxi bedrijf erbij en liep uiteindelijk naar de soldaten van het leger. *slik* Die zijn niet voor de poes en ik stond toch enigszins bibberend voor de geweren. M'n vader ontplofte bijna van woede omdat hij wist dat we ergens genaaid werden, of door de hotel manager ofl door de taxidriver..

Midden in het gesprek met de soldaten kreeg een van hen een bericht via de portofoon binnen. Geen idee waar het over ging maar we werden aan de kant gedrukt en ze doken achter een metalen rek om vervolgens hun geweren te richten en in de aanvalshouding af te wachten.

Wij stonden als 2 konijnen voor koplampen naast de ingang. Verdwaasd om ons heen te kijken waar de commotie over moest gaan. Het enige dat ik zag, was een beagel in een bench..

Na een paar minuten keerde de rust weer, en mochten we doorlopen. Een woedende taxi driver achterlatend.

Eind goed, al goed.