Camel ride!! - Reisverslag uit Pushkar, India van Mirjam Schouten - WaarBenJij.nu Camel ride!! - Reisverslag uit Pushkar, India van Mirjam Schouten - WaarBenJij.nu

Camel ride!!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

23 November 2012 | India, Pushkar

Vandaag zijn we voor de laatste keer naar de kamelenmarkt geweest. En verdorie, ik moest en zou op een kameel! De hele week werd je gek van de Indiers die achter je aankwamen met de vraag of je op zo'n beest wilde stappen. Wat denk je, vandaag geen kamelenzadel meer te zien!

De markt is namelijk afgelopen en de kermis is vanochtend begonnen. Officieel mogen de kamelen de markt niet verlaten, maar ja.. Daar houdt niet iedereen zich aan natuurlijk!

We zijn dus de halve markt over gestruind en kwamen werkelijk van alles tegen. Slangenbezweerders, tovenaars, apenmannen, you name it. Maar geen kameel met een zadel te zien. Pas op de weg terug kwamen we een jongen tegen met een volledig opgetuigde kameel. We schoten 'm aan en zodra andere Indiers zagen dat ik wilde rijden, bleken zij ook allemaal een kameel te hebben waar ik op mocht! Hahahah! No, sorry, the deal 's closed!

Vlak voor ik op wilde stappen, zag ik aan de overkant van de weg een kameel die ingespannen was voor een kar en stond te eten. Er stond een dame naast die kennelijk te dichtbij kwam, want de kameel bedacht zich niet en probeerde zo een stuk uit haar hoofd te bijten. Ze kon nog net op tijd wegduiken! Heel fijn.

Maar goed, de jongen verzekerde me dat dit een goede kameel was. Dus ik erop. En toen ging ie staan. Whoooooooooooo!! Allemachtig!! Die beesten zijn grooooot!! En dan ben ik nog wel een ruiter. Kan me niet voorstellen hoe niet-ruiters zich op zo'n dier moeten voelen de eerste keer. Bovendien gaat ie eerst achter omhoog, dus je hebt het gevoel dat je via de voorkant ter aarde stort. Maar vrij snel komt ook de voorkant omhoog en dan is het goed.

Nou ja, redelijk goed. Er zit namelijk niets direct voor je! Die hals maakt eerst een bocht naar beneden dus voor m'n gevoel had ik pas heel in de verte een hoofd! Echt aparte ervaring.

Zodra we de weg op stapten, was ik echter relaxed. Heerlijk! een prachtig uitzicht, zo hoog!! Lekker schommelen. Ik had het nog wel uren kunnen doen, maar na een minuut of twintig zat m'n 'safari' erop. Het knielen en afstappen ging nu prima. Eenmaal op de grond betaalde ik de jongen en vroeg ik of ik 'm mocht aaien. Dat was geen probleem dus zo gezegd zo gedaan.

Het was nog een prachtige kameel ook.. M'n eerste. Hopelijk niet m'n laatste..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 33046

Voorgaande reizen:

25 September 2017 - 25 Oktober 2017

Volunteering at Dharamsala Animal Rescue

31 Januari 2015 - 20 Februari 2015

Zuid India

10 November 2012 - 25 November 2012

Incredible India...!

Landen bezocht: