Goodbye India..!! - Reisverslag uit Delhi, India van Mirjam Schouten - WaarBenJij.nu Goodbye India..!! - Reisverslag uit Delhi, India van Mirjam Schouten - WaarBenJij.nu

Goodbye India..!!

Door: MIRJAM

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

24 November 2012 | India, Delhi

Hallo daar!

Na een rit van zo'n 9 uur zijn we in Delhi aangekomen. Total loss natuurlijk, jemig dat reizen valt niet mee! Bovendien hadden we nu, in tegenstelling tot de heenweg, een chauffeur die wat meer op de Indiase manier door het verkeer manoeuvreerde.. Al slalommend, toeterend, telefonerend, remmend en weer optrekkend baande hij zich een weg naar Delhi. In Jaipur zijn we nog 2x gestopt voor business; hij moest daar spullen ophalen en afgeven. Ook moest zo'n 2 uur voor Delhi de rechter voorband ineens vervangen worden.

Allemaal onbelangrijke dingen natuurlijk en je bent op vakantie, dus ach waar zou je je druk om maken..?! Maar na 2 (waanzinnige!) weken India, de nodige indrukken en enerverende ontmoetingen, bereikte ik toch ineens een grens en wilde ik alleen nog maar zo snel mogelijk naar huis..

Nou goed, we zijn al een heel eind! We zijn in ons hotel in Delhi aangekomen, hebben de astrologer bezocht (daar moest en zou ik heen :)), hebben gegeten en gaan ons zo opfrissen om daarna richting vliegveld te vertrekken. Vannacht om 2:30 uur vertrekt ons vliegtuig en morgen rond 12 uur Nederlandse tijd hoop ik thuis te zijn. En wat heb ik daar een zin in!!!!!!!!!

Ik weet ook dat zodra ik een week thuis ben, ik India mis. Want dat land, de cultuur en de mensen zijn toch echt wel onder m'n huid gekropen. Net zoals ze dat 8 geleden gedaan hebben trouwens..

In vergelijking met 8 jaar geleden zijn me wel een paar dingen opgevallen: elke Indiër heeft inmiddels een mobiele telefoon, ze rijden ook bijna allemaal op een motor of scooter, er zijn veel meer westerse auto's op de weg en je kunt ook bijna overal westers eten krijgen (Eddy, dat biedt voor jou perspectieven!).

Wat me ook opviel, was dat er minder insecten aanwezig waren in de hotelkamers, er minder kinderen om je heen stonden te roepen om een pen of een roepie, ik zo goed als geen winkel ben in gelokt en nauwelijks ben lastig gevallen door bedelaars.

Nu ik dit typ, realiseer ik me dat deze laatste verschillen waarschijnlijk meer met mezelf te maken hebben dan met India.. Want 1 ding is zeker: I definitely travelled more relaxed than 8 years ago..!!

Incredible India, I loved it...and will definitely come back!!!
But oh yes, I also LOVE to go home....

So long!

Liefs
Mirjam

  • 24 November 2012 - 17:26

    Marij:

    En jij DANKjeWEL voor alle reis-en ervarings verslagen en voor die prachtige foto"s!!
    Save flight and enjoy your homecoming!!
    love you, Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1411
Totaal aantal bezoekers 33071

Voorgaande reizen:

25 September 2017 - 25 Oktober 2017

Volunteering at Dharamsala Animal Rescue

31 Januari 2015 - 20 Februari 2015

Zuid India

10 November 2012 - 25 November 2012

Incredible India...!

Landen bezocht: